Múzeumpedagógia
Józsefváros a mi közös, gazdag és sokszínű placcunk. Már majdnem 250 éve, hogy a kerületben sápadozik a muskátli a költők ablakaiban, nyikorog a parketta a csellisták lábai alatt, fecseg a szomszéd a kisbolt előtt, harsog a kutyafuttató az iskolával szemben és csörömpöl a villamos filmnézés közben.
Múzeumpedagógiai foglalkozásaink középpontjában a mindennapjaink állnak: a 250 évvel ezelőtti mindennapok éppúgy, mint a 21. századi mindennapjaink. Foglalkozásaink során a kerület kultúrájával és történetével foglalkozunk és -ahogyan azt egy igazi múzeumban illik- rengeteget alkotunk és gondolkodunk közösen, a múzeumban és a múzeumon kívül is.
Az iskolás korosztálynak szóló programjainkat úgy dolgoztuk ki, hogy azok hozzájáruljanak az iskolai munka segítéséhez is: a foglalkozások kapcsolódnak a magyar nyelv és irodalom, rajz és vizuális kultúra, történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek, valamint a mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgyakhoz. Kidolgozásuk során figyelembe vettük, hogy a feldolgozott témák, illetve az alkalmazott módszerek kapcsolódjanak a kerettanterv által artikulált elvárásokhoz, ezzel is igyekezvén segíteni a pedagógusok munkáját.
Azonban programjaink között a kerület minden korosztályának szóló eseményeket is találtok: az ifjúsági korosztályon kívül a felnőtteknek és az legidősebbeknek egyaránt dolgoztunk ki programokat.
Egyik alapvető múzeumpedagógiai elvünk, hogy a kultúra és a kulturális javak a megfelelő pedagógiai módszerrel hozzáférhetővé válhassanak a társadalom minden rétege számára. A kezdetektől törekszünk arra, hogy a programjaink nyitottak legyenek a fogyatékossággal élő közönség számára is, így több olyan foglalkozás közül is választhattok, amit kifejezetten tanulásban- és/vagy értelmileg akadályozott célcsoport számára dolgoztunk ki.